TV Asahi’s Toru Tamagawa Suspended, Then Returned, but Is “Down with the Revision Period” the Regulation Line? | FRIDAY DIGITAL

TV Asahi’s Toru Tamagawa Suspended, Then Returned, but Is “Down with the Revision Period” the Regulation Line?

  • Share on Twitter
  • Share on LINE
TV Asahi’s Toru Tamagawa was punished for his gaffe regarding former Prime Minister Abe’s state funeral (from the program’s official website).

On October 4, TV Asahi announced that Toru Tamagawa, an employee and commentator on the morning information program “The Shinichi Hatori Morning Show,” would be suspended from work for 10 days. He is expected to return to the program once his suspension is lifted.

During a news report on former Prime Minister Shinzo Abe’s state funeral, Tamagawa commented on former Prime Minister Suga Yoshihide’s eulogy, saying, “Dentsu is in it.

Tamagawa said, “Dentsu is in it, you know.

But in fact, Dentsu was involved in the national funeral. In fact, however, there was no evidence that Dentsu was involved in the national funeral, and Mr. Kan later apologized.

At a regular press conference, Hiroshi Shinozuka, president of TV Asahi, said

I would like to apologize once again to everyone involved and to our viewers.

He also apologized to Dentsu. He also apologized to Dentsu.

Mr. Tamagawa is well-known for his anti-Abe or anti-LDP stance. That is why his “gaffe” was met with extremely harsh comments on the Internet, especially from conservative voters.

The hashtag “#Tamagawa Toru must be removed from the panel” has become a popular topic on SNS and other social networking sites. The LDP also voiced its opinion that the LDP should protest the decision.

It is true that social networking sites were ablaze with flames, and the LDP and other members of the ruling party voiced their harsh opinions. However, what made TV Asahi tremble the most was the fact that Dentsu, the “top” advertising agency, was offended.

Today, TV Asahi’s overall advertising revenue has been overtaken by Internet advertising sales, and the number of companies willing to sponsor programs is decreasing. Under such circumstances, it is fair to say that whether or not they can bring in advertisers even for spot advertising depends on the differential distribution of the agency. For TV Asahi, it was a gaffe that could have been a matter of life and death.

In fact, Dentsu is a “client” of TV Asahi, accounting for as much as 30% of the company’s sales. Since Dentsu had disgraced such a company with untruthful information, the management had no choice but to take severe disciplinary action against Mr. Tamagawa.

Mr. Tamagawa is expected to return to TV Asahi after the punishment, but that is only for the sake of the station’s reputation. TV Asahi does not want to be labeled as having been forced to drop him by the Liberal Democratic Party as well as Dentsu.

Therefore, we would like to make it a regular “member replacement” at the timing of the program change period. At the earliest, by the end of December. It is believed that the replacement will take place by the end of December at the earliest, or at the latest by the end of March next year.

Mr. Tamagawa has gained popularity by repeatedly criticizing the administration with a sharp tongue. However, if he makes incorrect statements based on his own assumptions without conducting interviews, his qualifications as a commentator may be questioned….

Photo Gallery1 total

Photo Selection

Check out the best photos for you.

Related Articles